Beszámolt a Pro Tekerőpatak Egyesület

protekero kirandulas2012. május 6.-án reggel, a tekerőpataki fiatalok, Gyulai Arthur főszervező vezetésével indultak Gyimesbe, hogy megtekinthessék a hely látnivalóit. A jó hangulatban eltelt buszozás után, az első megállónk az Ezeréves határnál volt,az Osztrák-Magyar monarchia legkeletibb vasúti őrházánál, és a Rákóczi-vár romjait is megcsodálhattuk, melyet Bethlen Gábor építtetett 1626-ban. A vár romjaitol atsétáltunk a közelben lévő megmaradt Magyar Hatarköhőz. A Határkőtől visszaérve a Kontumáci kápolna felé vettük utunkat, ami a Gyímesek legrégebbi kápolnája. Itt mindenki jóízűen fogyasztotta el ebédjét, és pár közös fénykép után indultunk a Dani Gergely által építtetett templomhoz, amit Nagy-Boldogasszony tiszteletére szenteltek fel.

Dani Gergely Tekeropatakon is szolgalt, innen kerult Gyimesbe. A templom látogatás utan az egykori magyar kaszárnyákhoz látogattunk el. A közelben levő csángó tájházba is betértünk, ahol többek között a népviseletek, korabeli berendezésű szobák, gyönyörű műalkotások, régi bútorok és faragott szobrok között kalauzoltak el bennünket.

Hazafele a Szépvízi-víztározónál is megálltunk, néhány fénykép erejéig.

"Azt gondolom, minden résztvevő nevében mondhatom, hogy egy igen érdekes és tanulságos kiránduláson vettünk részt, ami nem csak azért volt volt hasznos, mert rengeteg olyan gyönyörű hely van a közelünkben, amit még nem is láttunk, (beleértve a Gyímeseket is) hanem, mert a tekerőpataki fiatalok összekovácsolásában, összetartásában is segít.

Köszönjük, a Communitas Alapítvány támogatását, köszönjük, hogy ott lehettünk!